دانلود و خرید کتاب اصلاح ساختار حمایت از صنعت فولاد در راستای الحاق به WTO زهرا عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصلاح ساختار حمایت از صنعت فولاد در راستای الحاق به WTO اثر زهرا عباسی

کتاب اصلاح ساختار حمایت از صنعت فولاد در راستای الحاق به WTO

نویسنده:زهرا عباسی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصلاح ساختار حمایت از صنعت فولاد در راستای الحاق به WTO

کتاب اصلاح ساختار حمایت از صنعت فولاد در راستای الحاق به WTO نوشته زهرا عباسی است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب اصلاح ساختار حمایت از صنعت فولاد در راستای الحاق به WTO

فرآیند الحاق به سازمان جهانی تجارت یک فرآیند مذاکره است. هر کشور یا قلمرو گمرکی می‌تواند طبق شرایطی که میان آن و این سازمان مورد توافق قرار می‌گیرد به آن ملحق شود. این کار طی مذاکراتی صورت می‌گیرد که در آن کشورها تعهداتی را برای کاهش و درنهایت تثبیت تعرفه‌ها می‌پذیرند تا دسترسی بیشتری به کالاها داشته باشند. توصیف شرایط دسترسی به بازار هر کشور در کالاهای صنعتی در محتوای جدول امتیازات تعرفه‌ای متمرکز می‌شود. مذاکرات دوجانبه درباره جدول امتیازات و تعهدات کالایی با طرح پیشنهادهای اعضای ذی‌نفع یا متقاضی به عنوان مبنای مذاکرات جریان می‌یابد. درنهایت، پس از توافق نهایی و تثبیت تعرفه یک گروه کالایی، انتظار اعضا این است که این تعرفه تثبیت شده از نظر تجاری قابل دوام بوده و غیرقابل تغییر تلقی می‌شود. محصولات فولادی ازجمله محصولاتی هستند که انتظار می‌رود به دلیل جایگاه و اهمیتشان در تجارت خارجی کشور، در راستای تعیین نرخ تعرفه تثبیت شده آن در جریان الحاق به سازمان جهانی تجارت بحث و تبادل نظرهای اساسی صورت گیرد.

 در این کتاب، فصل اول به کلیات پژوهش پرداخته است. پس از آن در فصل دوم، ضمن معرفی نظام تعرفه‌ای محصولات فولادی، بازار داخلی و خارجی مطالعه شده و شناسایی موانع غیرتعرفه‌ای صورت گرفته است. فصل سوم به محاسبه معادل‌های تعرفه‌ای محصولات صنعت فولاد اختصاص یافته است. در فصل چهارم سناریوهای مربوط به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تأثیر آن بر معادل‌های تعرفه‌ای بیان شده است. درنهایت در فصل پنجم، جمع بندی فصل‌های قبلی انجام شده و ضمن ارائه خلاصه نتایج، راهکارها و پیشنهادهای لازم در راستای الحاق به سازمان جهانی تجارت ارائه شده است.

خواندن کتاب اصلاح ساختار حمایت از صنعت فولاد در راستای الحاق به WTO را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه فولاد پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۷۰۰
تومان