دانلود و خرید کتاب شهر شاد چارلز مونتگمری ترجمه شبنم نجم‌الدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهر شاد اثر چارلز مونتگمری

کتاب شهر شاد

معرفی کتاب شهر شاد

کتاب شهر شاد نوشته چارلز مونتگمری برای مخاطبان گسترده‌­ای، جوهره چیزی که شهری را برای بهبود سلامت و شادی مهیا می‌­سازد، آشکار می‌نماید. شهر شاد تنها یک مسئله‌­ برنامه‌­ریزی، معماری، طراحی شهری، یا مهندسی نیست؛ بلکه مسئله چگونگی شکل دادن یک محیط شهری است، که تعاملات اجتماعی، توسعه جامعه و سرمایه­ اجتماعی را با استفاده از این ابزارها تسهیل بخشد.

درباره کتاب شهر شاد

در کتاب شهر شاد، چارلز مونتگمری شواهد اخیر و حقایق ابدی درباره­ چگونگی ساخت شهرهایی برای پرورش مفهوم خوشی را جمع­ آوری کرده است. او بیش از اغلب متخصصان دیگر در حرفه­ شهرسازی می‌داند که کلید مسئله، چگونگی ساخت محیطی است که تعاملات اجتماعی روزانه­  ما را شکل می‌دهد. او توجه زیادی را به دانشمندان علوم اجتماعی، که پیشتر تاکید کرده بودند که نهایت رضایت انسانی، در همکاری و بازی کردن با افراد دیگر است، معطوف کرده است. و از این رو، او نتیجه‌گیری کرده است که مهم‌ترین اثر مهم روان‌شناسانه­ شهر، شیوه‌­ای است که در آن ارتباطات ما را با مردم دیگر تعدیل می‌نماید.

نویسنده سخن لوئیس مامفورد را جذب و درک کرده، که می گوید: شاید بهترین تعریف از شهر در دیدگاهی بالاتر به آن، گفتن این است که شهر مکانی طراحی شده برای ارائه­ گسترده‌ترین امکانات برای مکالمه  بسیار است. گفتگو یکی از علائم برتر زندگی در شهر است. در ادامه­ گفته­ بالا، مامفورد تاکید کرده است: و اگر آماده ­سازی­ ها برای گفتگو و ماجرا، در تمام انشعابات خود، یکی از ارکان اصلی شهر باشد، در این صورت، کلید توسعه شهری باید ساده باشد. این کلید در گسترده‌تر نمودن چرخه­ ظرفیت­‌های مشارکت در شهر است، تا در نهایت تمام افراد در گفتگو شرکت نمایند.

با در نظر گرفتن این عوامل، مونتگمری دستوری برای افزایش شادی شهری پیشنهاد نموده، که تاکید می‌نماید: بیش از همه، شهر باید ما را قادر سازد تا روابط خود بین دوستان، خانواده، و غریبه‌­هایی که به زندگی ما معنی می­‌دهند را ساخته و تقویت نماید. ارتباطاتی که بیانگر بزرگترین دستاوردها و فرصت­‌های شهری هستند.

در دهه­‌های اخیر، محققان در ارتباط میان علوم اجتماعی و سلامت عمومی به این حقیقت رسیده‌اند که، کیفیت زندگی اجتماعی روزانه­ ما نه تنها بر روی رفاه، بلکه بر روی سلامت فیزیکی ما نیز تاثیر­گذار است. آنهایی که در درون یک شبکه  اجتماعی چهره به چهره  روزانه قرار دارند، در مقایسه با افرادی که بیشتر زندگی منزوی را دارند، احتمالاً کمتر بیمار شده و سریع‌تر بهبود می­‌یابند. این تابع سلامت حمایتی شبکه‌های اجتماعی یک سیستم ایمنی اجتماعی نامیده می­‌شود.

شهر شاد یک استدلال قدرتمند برای بهبود کیفیت زندگی در شهرها، و مقدمه­‌ای برای افراد دوراندیش هدایت­ کننده  مسیر، و خلاصه‌ای از استراتژی­‌ها و ابزار­هایی برای دستیابی به این هدف است.

خواندن کتاب شهر شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همه­‌ افراد مربوط به ایجاد شهرهایی سلامت و قابل زندگی، پیشنهاد می­‌کنیم.

بخشی از کتاب شهر شاد

افسانه‌ی نسبتا متداولی وجود دارد، که یک فرد برای زندگی بدین شکل، باید به اعمال درون‌گرایانه بپردازد؛ هر کس کاملاً مسئول مشکلات شخصی خود است؛ و برای حل مشکلات، باید خود را تغییر دهد... حقیقت این است که هر فرد تحت تاثیر محیط پیرامون خود قرار گرفته، و شرایط سازگاری او به طور کامل بر شرایط هماهنگی محیط پیرامون او وابسته می‌باشد.

کریستوفر الکساندر، راه بی‌زمانِ ساختن

من سیاستمداران را با احساس یک دفتر سیمانی کسل کننده در کنار یک بزرگراه دوازده لاینی مورد بررسی قرار دادم. همه‌ی مسائل روزمره‌ی آنها اضطراری است. فردی با شور و اشتیاق یک واعظ مذهبی در حال فریاد زدن بود. حالت ریش کم رنگ او مانند افرادی بود که نمی‌خواهند وقت خود را با اصلاح صورت تلف کنند. او با گام‌های بلند پر سر و صدایی در پارکینگ زیرزمین ساختمان در حال راه رفتن بود، مانند بازیکن فوتبالی که می‌خواهد پاس بلندی را ارسال نماید.

دو محافظ در پشت سر او در حال حرکت بودند، در حالی که اسلحه‌هایشان مشخص بود. با توجه به حرفه و موقعیت او، هیچ چیز قابل توجهی درباره‌ی آن وجود نداشت. انریکه پانالوسا ، سیاستمداری در یک مبارزه‌ی انتخاباتی بود و به شهر بوگوتا سفر کرده بود، شهری که سابقه‌ی چشمگیری در آدم‌ربایی و قتل داشته است. چیزی که غیر طبیعی بود این است: پنالوسا با یک خودروی زرهی که معمولا چهره‌های سیاسی کلمبیا از آن استفاده می‌کنند، به شهر نیامده بود. در عوض، او سوار یک دوچرخه‌ی رنگ و رو رفته شد و به سرعت از رمپ بالا آمد و در برابر نور سوزان رشته کوه آند قرار گرفت. سپس در حالی که با یک دست سواری می‌کرد و از روی چاله‌ها می‌پرید، مشغول فریاد زدن در گوشی تلفن همراه خود بود و شلوارش در باد تکان می-خورد. محافظان، یک عکاس و من، مانند نوجوانانی که به دنبال یک ستاره¬ی راک هستند، به طرز دیوانه¬واری پشت سر او رکاب می‌زدیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان