دانلود و خرید کتاب کتاب جهانی شادی لئو بورمنز ترجمه آلمادخت مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب جهانی شادی اثر لئو بورمنز

کتاب کتاب جهانی شادی

معرفی کتاب کتاب جهانی شادی

کتاب جهانی شادی اثر لئو بورمنز و ترجمه آلمادخت مزینانی، شامل مجموعه مقالاتی خواندنی و جذاب درباره‌ی ‌شادی است.

درباره‌ی کتاب جهانی شادی

شادی یکی از احساسات انسان‌ها و یکی از نیازهای اصلی هر فرد در زندگی است. شادی می‌تواند عامل احساس خوشبختی باشد و بسیاری افراد حاضرند برای به دست آوردن شادی، تجربیات مختلفی کسب کنند تا آنچه را که واقعا حس شادی به آنان منتقل می‌کند بیابند. در گذشته شادی با شانس مترادف بود بنابراین افراد به دست آوردن شادی را ملزم به حضور نیروهای خارجی می‌دانستند. اما امروزه ما شادی را به معنای مسئولیت، تعّقل خردمندانه و برنامه‌ریزی برای زندگی دلپذیرتر تعبیر می‌کنیم که این نگرش خود مستلزم شناخت صحیح از ویژگی‌های شخصی و محیط پیرامون است. لئو بورمنز مدرس، روزنامه‌نگار و دیپلمات بلژیکی  از صد محقق و روانشناس در کشورهای سراسر دنیا درخواست کرد تا نظر و عقیده‌شان درباره‌ی شادی را در قالب یک مقاله بنویسند. او این مقالات را جمع‌آوری کرد و همه را در کتاب جهانی شادی، به مردم دنیا عرضه کرد. 

کتاب جهانی شادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های حوزه موفقیت و خودیاری از خواندن کتاب جهانی شادی لذت می‌برند. اگر دوست دارید با مفهوم شادی از نگاه مردم دنیا آشنا شوید، کتاب جهانی شادی را بخوانید.

بخشی از کتاب جهانی شادی

هدفمند زندگی کنید

افرادی که به اهداف مثبت می‌اندیشند برخلاف افرادی که بغض و حسادت را در خود می‌پرورند، شاد هستند.

در آزمایشی که دکتر کلودیا سنیک بین دو گروه از دانش‌آموزان در دو کلاس جداگانه انجام داد، چندین پرسش را برای آن‌ها مطرح کرد. هر دو گروه حدود ده دقیقه برای حل مسائل وقت گذراندند. طبق بررسی‌هایی که از حالات و روحیات دو گروه به عمل آمد افراد گروه «الف» بسیار شادتر از افراد گروه «ب» بودند زیرا به آن‌ها اعلام شده بود که دیگران به این پرسش‌ها در پانزده دقیقه پاسخ دادند ولی شما آن را در ده دقیقه حل کردید، و به گروه «ب» اعلام شده بود دیگران این مسائل را در پنج دقیقه حل کردند؛ این مقایسه باعث ایجاد نوعی سرخوردگی در افراد گروه «ب» شده بود.

احساس شادی گروه «الف» در واقع ارتباطی با شرایط بیرونی نداشت، بلکه یک حس منفی درونی بود؛ پس در عمل می‌بینیم که قیاس کردن دشمن شادی است. قیاس در هر زمینه‌ای موجب از دست رفتن آسایش و احساس سرخوشی می‌شود.

در برخی موارد شاهد این مسئله هستیم که قیاس کردن به صورت مقطعی باعث ایجاد شادی و سرخوشی در افراد می‌شود. به‌طور، مثال وقتی فردی موقعیت مالی یا تحصیلی و موفقیت‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کند و خود را در شرایط و جایگاه بهتری از دیگران می‌بیند، نوعی از شادی و اعتمادبه‌نفس مضاعف را در خود احساس می‌کند، اما این احساس کاملا زودگذر است؛ بدین معنی که وقتی با شخصی مواجه می‌شود که در موقعیت بهتری از وی قرار دارد، اعتمادبه‌نفس و شادی درونی‌اش ویران شده و جای خود را به نوعی حسرت و حسادت می‌دهد.

به وضوح می‌بینیم که هدف‌گرایی در نقطه مقابل قیاس‌گرایی قرار دارد و باعث ایجاد انرژی مثبت و شادی می‌شود درحالی‌که حسادت موجب ناامیدی مداوم می‌گردد. درواقع تنها راه صحیح برای قیاس کردن، مقایسه هر فردی با گذشتهٔ خود است. سنجیدن میزان موفقیت در گذشته و حال هر فردی با خود بهترین عامل ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر در اوست.

برای شاد بودن هر نوع مقایسه‌ای را از خود و فضای زندگی خود دور کنید و تنها روی اهداف‌تان متمرکز شوید؛ این امر موجب می‌شود از نتایج تلاش و زحمتی که برای رسیدن به اهداف خود به کار برده‌اید بیشتر لذت ببرید.

خلاصه مطالب

۱. تحت هیچ شرایطی خود را با دیگران مقایسه نکنید.

۲. اگر ناخودآگاه روزی شرایط زندگی خود را با دیگران مقایسه کردید، از دیدن تفاوت‌ها اندوهگین نشوید و اجازه دهید تا همین تفاوت‌ها عامل رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شما شود.

۳. حس حسادت و حسرت که از پیامدهای قیاس کردن است را از خود دور کنید و با جای آن آمادهٔ رسیدن به اهداف خود شوید.

* دکتر کلودیا سنیک اهل فرانسه و استاد دانشگاه سوربن و چندین دانشگاه بین‌المللی است. وی کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری در مورد اقتصاد خرد و کلان دارد.

نظرات کاربران

کاربر 4567614
۱۴۰۳/۰۲/۱۷

عالی عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «در بهشت سرایی است به نام خانهٔ شادمانی و تنها کسانی به آن خانه درآیند که یتیمان را شاد کنند.»
یك رهگذر
قدردانی و فروتنی از عوامل خوشبختی در زندگی است. بدون فروتنی موفقیت و احساس غرور حاصل از آن به خوشبختی تبدیل نمی‌شود، بلکه شخص را در معرض خودشیفتگی قرار می‌دهد؛ پس فروتنی و تواضع از اصول اخلاقی بسیار مهم در موفقیت و دستیابی به شادی است و این حقیقت نه فقط در زمان کامیابی، بلکه باید در طول زندگی جریان داشته باشد.
یك رهگذر
«خدایا به من صبری ده تا هر آن‌چه قادر به تغییر آن نیستم بپذیرم، قدرتی ده تا هر آن‌چه قابل تغییر است را تغییر دهم و بصیرتی ده تا تفاوت این دو را درک کنم.»
یك رهگذر
قیاس در هر زمینه‌ای موجب از دست رفتن آسایش و احساس سرخوشی می‌شود.
یك رهگذر
نکتهٔ قابل تأمل این است که هیچ کسی موفقیت در زندگی را به تنهایی کسب نمی‌کند، به این معنی که موفقیت ثمرهٔ زیستن در گروهی به نام جامعه است.
یك رهگذر
تحقیقات نشان داده که داشتن حداقل چهار و حداکثر دوازده رابطهٔ دوستانهٔ صمیمی و قابل اعتماد بین دوستان یا اعضای خانواده تأثیر بسیاری در شادی و سرخوشی افراد دارد.
یك رهگذر
بدون شک هیچ کدام از انسان‌ها به تنهایی نمی‌توانند شاد باشند و قسمت عمده‌ای از شادی آن‌ها در ارتباط با دیگران معنا پیدا می‌کند.
یك رهگذر
نوع نگرش ما به زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
یك رهگذر
بر طبق نظریات روانشناسی عادت و گذر زمان اثرات تلخکامی را ضعیف‌تر می‌کند. زمانی که ناخواسته درگیر مشکلاتی مانند از دست دادن معشوق یا یک دوست یا شغل و حرفهٔ خود می‌شویم، تطبیق و انعطاف‌پذیری مانند یک فرشته از طرف ذات هستی به کمک ما می‌آید تا درد و رنج ما را کمتر کرده و آرامش بیشتری را نصیب ما بگرداند. با پرورش انعطاف‌پذیری و تطابق با محیط، تجربیات زندگی دوباره‌نویسی می‌شود و شاید در بازبینی تلخی‌ها مانند بار اول کام‌مان را تلخ نکند و افق دید ما را به سوی توفیق‌های بزرگ‌تری باز کند. آیا انسان قادر است با همه‌چیز سازگار شود؟ پاسخ ما مثبت است. ظرفیت تطبیق‌پذیری و سازگاری انسان با مسائل پیرامون خود فوق‌العاده است.
alireza sadidi

حجم

۳۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

حجم

۳۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان