دانلود و خرید کتاب آرامگاه لنین فاضل اسکندر ترجمه زهرا محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرامگاه لنین اثر فاضل اسکندر

کتاب آرامگاه لنین

معرفی کتاب آرامگاه لنین

«آرامگاه لنین» مجموعه داستانی از فاضل اسکندر، نویسنده ایرانی‌تبار اهل آبخازیا است. سرزمینی در غرب قفقاز و کرانه شرقی دریای سیاه است که در سال ۲۰۰۸ و در پی استقلال اوستیای جنوبی از گرجستان، اعلام استقلال کرد. پدر اسکندر مالک یک کارخانه آجرپزی در شهر سوخوم آبخازیا بود که در سال ۱۹۳۸ در نتیجه سیاست‌ها استالین به ایران بازگردانده شد. فاضل در زادگاهش ماندو همان‌جا بالید. او در انتستیتو کتابداری مسکو، کتابداری خواند و بعد سه سال وارد رشته ادبیات شد. فعالیت های ادبی و نویسندگی را از روزنامه ای در شهر کورسک آغاز کرد و پس از دو سال سردبیر بخش ابخازیا در نشریه ملی شوروی شد. اوایل دهه ۹۰ به مسکو رفت و باقی عمر خود را تا زمان مرگش در ۲۰۱۶ در مسکو گذراند. همسر فاضل، آنتانینا خلِبنیکووا نیز از شاعران بنام روسیه است. نخستین دفتر شعر فاضل در سال ۱۹۵۷ چاپ شد و در اواخر دهه پنجاه اشعار او به طور گسترده به چاپ رسیدند. او از سال ۱۹۶۲ نویسندگی را در ژانرهای طنز و حماسی نیز آغاز کرد. ماجرای بسیاری از داستان‌های اسکندر در روستای چِگِم آبخازی روی می‌دهد که بیش‌تر دوران کودکی‌اش را در آن سپری کرد. فاضل اسکندر هرگز به سیاست نپرداخت، اما فعالیت‌های اجتماعی بسیار وسیعی داشت. او از مدافعان سرشناس موجودیت و حقوق اقوام کوچک روسیه و آبخازی است. فاضل اسکندر در طول سال‌های طولانی کار در عرصهٔ ادبیات، نشان‌ها و جوایز متعددی از جمله نشان خدمت به وطن در سال‌های ۱۹۹۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۹ و جایزهٔ ادبی پوشکین در سال ۱۹۹۳ را دریافت کرده است. اسکندر عضو افتخاری فرهنگستان هنر روسیه است. در سال ۲۰۰۹، بانک مرکزی آبخازی از میانِ مجموعه سکه‌های مفاخر سکه‌ای ۱۰ آپساری به نام فاضل اسکندر و با تصویر او ضرب کرد. یدگاه منحصربه‌فرد و حکیمانه و شرقی و بسیار انسانیِ فاضل اسکندر همواره مورد توجه و احترام مخاطبانش بوده است. جملات قصاری از او وارد زبان روزمره و ادبی روسیه شده است که بیش از هر چیز اندیشه‌های بلند او را به خوانندگان می‌نمایاند.

نظرات کاربران

دانیال خواجه ویس
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

اینو مثل من با کتاب مقبره لنین اشتباه نگیرین😐😂

yazdaan
۱۳۹۹/۰۵/۱۳

نویسنده بسیار قابل و تواناییه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵)
کلیسا بانک بدبخت بیچاره‌هاست، سود پولشون رو هم تو اون دنیا می‌گیرن. بانک هم کلیسای پولدارهاست. خداشون رو هم گذاشتن توی گاوصندوق و قفلش کردن.
yazdaan
حقیقت این است که انسان‌ها چون از مبارزه‌کردن خسته می‌شوند، تظاهر می‌کنند که خردمند شده‌اند و حکیمانه رفتار می‌کنند.
yazdaan
اگه همه با نهایتِ توان کار کنن، بی‌نهایت توانمند می‌شیم!
yazdaan
وقتی تو یک کشور بی‌خیالِ دزدیدن کتاب میشن، یعنی رفتن سراغ دزدیدن چیزهای دیگه.
yazdaan
کسی که در شوروی کمونیستی دیوانه خوانده می‌شد، در تمام جهان عاقل‌ترین فرد بود.
yazdaan
دنیا هیچ‌کس خوددارتر از یک مرد کوهستانی نیست، اگر تصمیم بگیرد که خویشتن‌دار باشد.
yazdaan
تمام روسیه یک هملت مست است.
yazdaan
عجب دوره و زمونه‌ای شده. خرابی داریم اما جنگ نداریم. دیکتاتور داریم اما تبر نداریم. ولی همیشه که این‌جوری نمی‌مونه. می‌ترسم همین روزها دولت بدبخت ما واسهٔ ساختن گیوتین ملی یه جلسهٔ دریافت وام همیاری تشکیل بده. بعدش هم تعهد بده که هیچ فقیری تو کشور باقی نمونه. غلط نکنم فقیر بیچاره‌هامون آیندهٔ سیاهی داشته باشن. آرزوی مالیخولیایی اتحاد جماهیر شوروی برای رسیدن به آمریکا و حتی جلو زدن از اون، بعد از فروپاشی خودِ شوروی مثل برق برآورده شد. از نظر تعداد گانگسترها ما خیلی از آمریکایی‌ها جلوتریم. اون‌قدر جلو افتاده‌ایم که دم به ساعت گانگسترهای خودمون رو واسه کمک به گانگسترهای اون‌ها می‌فرستیم، اما آروم و بی‌سر و صدا، مثل یک مسیحیِ واقعی؛ کمک می‌کنیم ولی قرار نیست سر هر چهارراه تو بوق و کرنا کنیم که.
Eliiiiiii.za
آیا واقعاً خانوادهٔ خوشبخت هم وجود دارد؟
yazdaan
من در واژهٔ "پیروزی" همهمهٔ شکوهمندِ مشتی احمق را می‌شنوم.
yazdaan

حجم

۱۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان