دانلود و خرید کتاب راه رشد (جلد چهارم) محی الدین حائری شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه رشد (جلد چهارم) اثر محی الدین حائری شیرازی

کتاب راه رشد (جلد چهارم)

معرفی کتاب راه رشد (جلد چهارم)

کتاب راه رشد (جلد چهارم) نوشتۀ محی‌الدین حائری شیرازی در نشر معارف به چاپ رسیده است. کتاب راه رشد کتابی با موضوع تربیتی از مرحوم حائری شیرازی است که به‌منظور ارائۀ الگویی دینی برای تربیت کودک و نوجوان تدوین شده است.

درباره کتاب راه رشد (جلد چهارم)

تربیت شاید پراهمیت‌ترین امر زندگی بشر است. تربیت، محصول و ثمرهٔ زندگی دنیایی و هدف از خلقت و در معنای عام آن، نقش و وظیفه‌ای همگانی است. انسان در دوره‌های مختلف زندگی، هم در نقش مربی قرار دارد و هم در نقش متربی. در سنت اسلامی نیز مباحث تربیتی نوعاً در قالب علم اخلاق و عرفان بررسی شده و مباحث تربیتی خاص کودکان، متربیان و محصلان، کمتر مورد توجه جدی و نظام‌مند قرار داشته است و این خود، خلائی جدی برای علاقه‌مندان به تربیت دینی بوده است. مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی از معدود عالمانی بود که با بهره‌گیری از تفکر عمیق در آیات و روایات، ورودی تخصصی و اجتهادی در حوزهٔ تربیت داشت و نکات گران‌بهایی از منابع اسلامی صید کرد و در نزدیک به نیم قرن فعالیت علمی و تبلیغی خود، عرضه نمود.

کتاب راه رشد (جلد چهارم)، جامع‌ترین اثر تربیتی آیت‌الله حائری است که پس از چند سال تلاش توسط جمعی از پژوهشگران تدوین یافته است. کتاب حاصل فیش‌برداری از متن مکتوب صدها جلسات عمومی و تخصصی آیت‌الله حائری بوده که در قالب یک ساختار موضوعی متناسب، به‌صورت کتاب حاضر تدوین شده است. سبک و سیاق تدوین این کتاب، به‌صورت یک اثر علمی و درسنامه‌ای نیست و هدف نیز این نبوده که یک کتاب خشک و صرفاً علمی عرضه شود؛ به‌همین جهت، مکرراً در این کتاب، خاطرات، داستان‌ها، تخاطب‌ها و موعظه‌های استاد نیز آورده شده است. کتاب راه رشد هم یک اثر تعلیمی است و هم تربیتی. لازمهٔ رسیدن به چنین هدفی این است که کتاب، از زبان خشک علمی کمی فاصله بگیرد و زبان تربیتی و هدایتگر داشته باشد؛ بنابراین خواننده شاهد بیانی شیرین، حکیمانه و اثرگذار از آیت‌الله حائری خواهد بود.

خواندن کتاب راه رشد (جلد چهارم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تعلیم و تربیت و اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راه رشد (جلد چهارم)

«هر کار بدی را که انسان انجام می‌دهد، مثل غذای بدی است که مصرف می‌کند و در او ذرات و آثاری به وجود می‌آورد که با گناه و غفلت و ظلمت، سنخیت دارد. هر کار خوبی هم که انسان می‌کند، ذرات و آثاری در او به وجود می‌آورد که با خوبی کردن و احسان کردن و خدمت کردن سنخیت پیدا می‌کند، با خدا سنخیت پیدا می‌کند، با محبت خدا سنخیت پیدا می‌کند و عشق به خدا در او حاصل می‌شود. ذراتی از کارهای بد و بقایای گناهان در وجود انسان، او را به کار بد دعوت می‌کنند و از کار خوب باز می‌دارند و ذراتی از کارهای خوب و آثار کارهای خوب در وجود انسان، او را از کارهای بد برمی‌گردانند و به کارهای خوب تشویق می‌کنند. این دو تا کشش در وجود انسان است. وقتی انسان تقوا را رعایت بکند، به تدریج آن بدی‌ها از او دفع می‌شوند و تحلیل می‌روند و خوبی‌ها در وجودش تقویت می‌شوند و قوت می‌گیرند و جذب صلحا می‌شود و با صلحا انس پیدا می‌کند. از آثار نان حلال این است که انسان با آدم‌های صالح سنخیت پیدا می‌کند و آدم‌های صالح هم با او سنخیت پیدا می‌کنند. آثار لقمه‌های مشتبه این است که انسان با اشرار سنخیت پیدا می‌کند و اشرار با انسان سنخیت پیدا می‌کنند. پیغمبر اکرم (ص) و ائمه (ع) با یک بیان گیرا و با یک محبت خاصی می‌خواهند انسان‌ها را که مثل جوجه‌هایی هستند، از دهان گربه‌ای که شیطان و شیاطین هستند، نجات بدهند و همهٔ توصیه‌های آنها که این کار را بکنید و آن کار را نکنید، برای این است که سنخیت آنها با شیاطین کم شود و سنخیت آنها با محبت خدا زیاد شود»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۲۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان