دانلود و خرید کتاب فرهنگ دارویی خانواده ذبیح الله حسن زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ دارویی خانواده اثر ذبیح الله حسن زاده

کتاب فرهنگ دارویی خانواده

امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ دارویی خانواده

کتاب فرهنگ دارویی خانواده به‌قلم ذبیح الله حسن زاده را انتشارات هومیس منتشر کرده است. این کتاب به ارائهٔ فهرستی از داروهای ایرانی و خارجی و گیاهی و عوارص آن‌ها می‌پردازد و راهنمایی مناسب برای خانواده‌هاست.

درباره کتاب فرهنگ دارویی خانواده

در دانش پزشکی به هر ماده‌ای که برای درمان، تسکین علائم، تشخیص بیماری یا پیشگیری از آن به‌کار رود و بر ساختار یا کارکرد جاندار اثر بگذارد و پس از ورود به بدن، عملکرد بدن را تصحیح کند دارو گفته می‌شود. در تعریفی دیگر، دارو به ماده‌ای گفته می‌شود که با اثر بر گیرنده‌ای خاص در داخل، خارج یا دیواره سلول، باعث شروع یا مهار عملکردی خاص می‌گردد و قدرت اثر دارو با میزان و تعداد این تعامل، نسبت مستقیم دارد؛ البته داروهایی که محل اثر موضعی دارند، همچون: آنتی‌اسیدها، ضدعفونی‌کننده‌های موضعی و مواد حاجب، در این تعریف نمی‌گنجند. دارو ممکن است که منشأ طبیعی (گیاهی یا حیوانی) داشته باشد یا به‌طور مصنوعی ساخته شود. داروهای شیمیایی معمولاً در آزمایشگاه و به‌دست داروسازان و گاهی پزشکان یا دانشمندانی دیگر کشف شده و پس از تحقیقات کافی و تأیید مراجع رسمی، در کارخانه‌های داروسازی تولید می‌شوند. مصرف دارو به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. از جمله: خوراکی (قرص و شربت)، مالیدنی (پماد و قطره)، استنشاقی (از راه تنفس)، تزریقی (آمپول) یا شیاف. داروها به چهار صورت معدنی، حیوانی، گیاهی یا شیمیایی وجود دارند. همچنین می‌توان داروها را به دو دسته مُجاز و غیرمجاز (مانند برخی مخدرها) طبقه‌بندی کرد.

داروها اصولاً باید در شرایط ویژه‌ای نگهداری شوند؛ همچنین تاریخ مصرف مشخصی دارند. شیوه مصرف دارو و چنده‌گذاری (دُوز مصرفی) آن در نسخه پزشک معالج، مشخص می‌شود. برخی از داروهای ساختنی-که به آن‌ها داروهای جالینوسی نیز گفته می‌شود-در داروخانه با نسخه پزشک و از ترکیب چند ماده دارویی ساخته می‌شود.

در دنیای امروز که به عصر اطلاعات شهرت یافته است، ارتقای دانش پزشکی و آگاهی های عمومی می تواند در بهره‌گیری افراد جامعه از پیشرفت های علوم نوین و دستاوردهای خارق العادۀ پزشکی نقش حساس و بسزایی داشته باشد. داروها بخشی از محصولات پزشکی هستند که هر یک از افراد جامعه به نحوی با آن در تماس می‌باشند. شناخت داروها، آگاهی از عوارض، میزان مصرف، شیوۀ نگهداری داروها، موارد منع مصرف، مراقبت‌ها و توجه خانواده‌ها نسبت به داروها و مسمومیت‌های دارویی و ... نکات ارزشمندی است که می تواند باعث بهبود سطح سلامتی افراد جامعه و کاهش عوارض داروها گردد.

کتاب حاضر، که از جدیدترین منابع علمی و آخرین گزارش های معتبر دارویی برخوردار است، حاوی اطلاعاتی است که برای افزایش سطح دانش پزشکی خانواده‌های ایرانی مفید است.

خواندن کتاب فرهنگ دارویی خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای ارتقاء دانش خانواده‌ها نسبت به داروها و بیماری‌ها نوشته شده است.

بخشی از کتاب فرهنگ دارویی خانواده

«داروهای چشمی – گوشی

قطره‌های چشمی: در حالی که بیمار به بالا نگاه می‌کند پلک زیرین را به پایین بکشید و قطره چکان(اپلیکاتور)را نزدیک کنید و در گوشۀ چشم بچکانید. از قرار دادن قطره چکان مستقیماً روی پلک خودداری کنید و پلک را به آرامی رها کنید.

پماد چشمی: مثل تکنیک بالا عمل کنید و لایۀ نازکی از پماد را داخل پلک تحتانی قرار دهید.

قطرۀ گوشی: به بیمار توصیه کنید روی گوش مقابل بخوابد. در کودکان لالۀ گوش را به پایین و عقب بکشید و در بزرگترها لالۀ گوش را به بالا و عقب بکشید. از تماس قطره چکان با گوش پرهیز کنید. بهتر است بیمار ۱ تا ۲ دقیقه در همین وضعیت بخوابد.

ارجح است که قطرۀ گوشی سرد نباشد...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

قیمت:
۱۷۹,۵۰۰
تومان