دانلود و خرید کتاب تخت خوابت را مرتب کن ویلیام اچ. مک ریون ترجمه ساقی اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تخت خوابت را مرتب کن اثر ویلیام اچ. مک ریون

کتاب تخت خوابت را مرتب کن

معرفی کتاب تخت خوابت را مرتب کن

کتاب الکترونیکی «تخت خوابت را مرتب کن» نوشتهٔ ویلیام اچ. مک ریون و ترجمۀ ساقی اکبری است. این کتاب را انتشارات همخونه منتشر کرده است.

درباره کتاب تخت خوابت را مرتب کن

ویلیام اچ. مک ریون در کتاب تخت خوابت را مرتب کن دربارهٔ کارهای ساده‌ای صحبتی می‌کند که کمتر کسی به آن توجه می ‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه همین کارهای ساده باعث تغییر زندگی و حتی دنیای افراد می‌شود. این درس‌ها را خود مک ریون در زمان خدمتش در نیروی دریایی آمریکا فراگرفته است. این کتاب شامل ۱۰ درس کوتاه است که ژنرال در تمرینات نیروی دریایی آن‌ها را آموخته است.

مک ریون در هر کدام از فصل‌ها از خواننده می‌خواهد که با انجام‌دادن یکی از کارهای سادۀ روزمره روزش را پربارتر کند. فصل اول می‌گوید که روز خود را با انجام‌دادن یک کار شروع کنید. فصل دوم عنوان می‌کند که همه کارها را نمی‌توان تنهایی انجام داد و نیاز به یک همراه و هم‌سفر هست. فصل سوم به این نکته تأکید می‌کند که مهم‌ترین چیز وسعت قلب هر فردی است. فصل چهارم می‌گوید که زندگی عادلانه نیست؛ پس راه خود را ادامه دهید! فصل پنجم شکست را باعث قوی‌تر شدن می‌داند. فصل ششم توصیه می‌کند که جسارت زیادی داشته باشید. فصل هفتم ایستادگی در برابر زورگوها را لازم می‌داند. فصل هشتم می‌گوید که در موقعیت درست قرار بگیرید. فصل نهم از خواننده می‌خواهد که به دیگران امید بدهد. فصل دهم می‌گوید: هرگز تسلیم نشوید.

کتاب تخت خوابت را مرتب کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تخت خوابت را مرتب کن

«همه آنها می‌دانستند که زندگی سخت و طاقت‌فرساست بعضی‌اوقات چیزهای بسیار ناچیزی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام آنها نتیجه روز خود را تحت‌تأثیر قرار دهید سربازها در جنگ می‌میرند و خانواده‌ها داغدار می‌شوند و روزها طولانی‌تر و پر اضطراب تر می‌شوند شما دنبال چیزی هستید که آرام‌بخش خاطرتان باشد چیزی که انگیزه شروع روزی جدید را در شما بیدار کند و بتواند حسی از غرور و افتخار را در این دنیای زشت و خشن در شما به وجود آورد؛ اما این فقط در مورد جنگ نیست؛ بلکه این زندگی روزمره ماست که نیاز به این حس ساختن دارد. هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین قدرت و آرامش ایمان یک فرد شود؛ اما گاهی کار بسیار ساده‌ای مانند مرتب‌کردن تختتان می‌توانند نیروی لازم برای شروع روز را در شما به وجود بیاورد و پایان خوش و پرثمری را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر می‌خواهید زندگی‌تان و شاید جهان را تغییر دهید از مرتب‌کردن تختتان شروع کنید.»

درباره ویلیام اچ. مک ریون

ویلیام اچ. مک ریون بازنشستۀ نیروی دریایی ایالات متحده است که در ۶ نوامبر ۱۹۵۵ در پاین‌هرست در کارولینای شمالی متولد شد. پدرش یک افسر نیروی هوایی بود و خانواده‌اش در کودکی ویلیام به تگزاس نقل‌مکان کردند. مادر مک ریون در تگزاس به دنیا آمده بود و خود مک ریون نیز به‌شدت به این ایالت احساس تعلق می‌کرد.

مک ریون جوان در ۱۳سالگی غواصی را آغاز کرد. او که یک ورزشکار مشتاق بود، علاوه بر غواصی، فوتبال نیز بازی می‌کرد. باتوجه‌به سابقۀ نظامی پدرش و همچنین دوستان خانوادگی، کار در ارتش چیزی بود که مک ریون همیشه مدنظر داشت. پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان در تگزاس، او با بورسیۀ تحصیلی وارد دانشگاه تگزاس در آستین شد و به نیروی دریایی ROTC پیوست. پس از کاوش در دوره‌های پیش‌پزشکی و حسابداری، او یک شغل مناسب به‌عنوان روزنامه‌نگار پیدا کرد. مک ریون از نوشتن لذت می‌برد و آموزش ارتباطات را در حرفۀ نظامی خود بسیار مفید می‌دانست.

ویلیام اچ. مک‌ ریون با آغاز خدمت در نیروی دریایی، به برنامۀ آموزشی SEALs (گروه‌های دریایی، هوایی و زمینی)، برنامۀ ویژۀ نیروهای نخبه دست‌یافت. SEALها برای کار در تمام محیط‌ها (دریا، هوا و زمین) در شدیدترین شرایط آب‌وهوایی آموزش می‌بینند. مک ‌ریون ورزشکار به خواسته‌های سخت‌گیرانۀ تمرین‌های SEAL عمل کرد، فرایندی که خود او آن را «عمر انباشته‌شده در ۶ ماه» می‌خواند.

پس از اتمام آموزش پایۀ انهدام زیر آب SEAL، مک ریون به تیم تازه‌تأسیس SEAL Six ملحق شد. به این ستوان جوان یک جوخه برای فرماندهی داده شد، اما او خیلی زود با فرماندۀ تیم، ریچارد مارسینکو، دچار مشکل شد، شیوه‌های رهبری آن‌ها با یکدیگر تضاد پیدا کرد و مک ریون از این سمت عزل شد. در مواجهه با این شکست، ستوان جوان می‌توانست ادامۀ کار دریایی خود را خارج از برنامهٔ SEAL دنبال کند، اما او مصمم بود خود را ثابت کند. او به تیم SEAL Four ملحق شد و در آنجا فرماندهی یک جوخۀ کامل به او داده شد. مک ریون در موقعیت جدید خود به موفقیت دست‌یافت. در اواسط دهۀ ۱۹۸۰، دولت رونالد ریگان از افزایش عمدۀ نیروهای نظامی ایالات متحده، از جمله گسترش SEALها و سایر نیروهای ویژه حمایت کرد. با رشد جامعۀ عملیات ویژه، حرفهٔ مک ریون نیز پیشرفت کرد.

ویلیام اچ. مک ریون مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در دانشکدهٔ فوق‌لیسانس نیروی دریایی در مونتری، کالیفرنیا کسب کرد. او به‌عنوان دانشجوی برنامۀ امور امنیت ملی وارد این دانشگاه شده بود، اما به‌زودی نیاز به برنامۀ تحصیلات تکمیلی در عملیات‌های ویژه، نه فقط برای نیروی دریایی، بلکه در سراسر نیروهای مسلح را احساس کرد. او به ایجاد برنامۀ درسی عملیات ویژه کمک کرد و اولین فارغ‌التحصیل این برنامه نیز شد. پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد او، نظریۀ عملیات ویژه، در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. این اثر بارها تجدید چاپ شده، به چندین زبان ترجمه شده و در سراسر جهان مورد مطالعه قرار گرفته است.

مک‌ ریون علاوه بر تجربۀ فرماندهی و کار آکادمیک، سوابق چشمگیری از خدمت در پست‌های اداری نیز به دست آورد. شهرت مک ریون فراتر از نیروی دریایی و در سراسر جامعۀ عملیات ویژه گسترش‌یافته بود. او به‌عنوان معاون فرماندۀ کل عملیات در فرماندهی عملیات ویژۀ مشترک نیز منصوب شد.

کاپیتان مک ریون به‌عنوان فرماندۀ گروه یکم جنگ ویژۀ نیروی دریایی، در تابستان ۲۰۰۱ یک تمرین سقوط آزاد ۱۰۰۰ فوتی را رهبری می‌کرد. در این زمان، حادثه‌ای رخ داد که به‌راحتی می‌توانست به قیمت جان او تمام شود. در حین سقوط آزاد، فردی که جلوتر از او بود، چتر نجات خود را خیلی زود باز کرد و مک ریون در حین باز شدن چتر نجات، به آن برخورد کرد. در این زمان او نیز چتر خود را باز کرد؛ اما طی این عملیات آسیب بسیاری دید. عمل جراحی فوری توانست کمر و لگن شکستۀ او را ترمیم کند؛ اما مک ‌ریون پس از این حادثه مجبور شد ماه‌ها بی‌تحرک بماند.

در سال ۲۰۱۴، دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون پس از ۳۷ سال خدمت در نیروی دریایی ایالات متحده، بازنشستگی خود را اعلام کرد. در ماه می همان سال، او در دانشگاه تگزاس در آستین سخنرانی‌هایی را ایراد کرد. زمانی که این سخنرانی‌ها در اینترنت منتشر شد، در عرض چند هفته میلیون‌ها بیننده را به خود جذب کرد. پس از آن، از مک ریون درخواست شد پست ریاست دانشگاه تگزاس را بپذیرد و انتصاب او به این سمت در ژانویۀ ۲۰۱۴ اعلام شد.

ویلیام اچ. مک‌ ریون در کتاب خود با عنوان تخت خوابت را مرتب کن «۲۰۱۷»، موضوعات سخنرانی آغازین خود را گسترش داد. مک ‌ریون در این کتاب، درس‌های حرفه‌ای خود را به‌عنوان یک دریاسالار برای چالش‌های زندگی روزمره و کار به همگان ارائه داد. در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷، مک‌ ریون برنامه‌های خود را برای بازنشستگی از دانشگاه تگزاس در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد. در همان سال، او کتاب زندگی‌نامه‌ و خاطرات خود را به نام داستان‌های دریا: زندگی من در عملیات ویژه را نیز منتشر کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان