دانلود و خرید کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان مرضیه خمسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان اثر مرضیه خمسه

کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان

نویسنده:مرضیه خمسه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان

کتاب الکترونیکی شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان نوشتهٔ مرضیه خمسه از انتشارات شرکت رسانه ساز دانش است. این کتاب، راهنما و خودآموزی برای شناسایی و درمان مهم‌ترین اختلالات رفتاری کودکان است.

درباره کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان

نویسنده در کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان، راه‌حل‌های علمی و کاربردی برای شناسایی مهم‌ترین اختلالات رفتاری کودکان و انجام رفتار مناسب برای درمان آن به مربیان و والدین ارائه کرده است. این کتاب دربارهٔ شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان، لکنت زبان و علائم آن، احساس خجالت و کم‌رویی در کودکان، دلایل پرخاشگری، ترس، دروغ، افسردگی، خشم، حسادت، شب‌ادراری، انزوا‌طلبی، لجبازی، ناخن‌جویدن، علل دزدی در کودکان و عوامل ژنتیکی، محیطی و خانوادگی و راه‌های پیشگیری و درمان این اختلالات است. فصل‌های کتاب «شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان» عبارتند از «مقدمه»، «اختلالات رفتاری»،«عدم‌ اعتمادبه‌نفس در کودکان»، «اضطراب در کودکان»، «افسردگی در کودکان»، «اختلال نارسایی توجه و بیش‌فعالی در کودکان»، «لکنت زبان در کودکان»، «آموزش نظم در کودکان»، «ترس در کودکان»، «ترس از مدرسه در کودکان»، «چرا کودکان دروغ می‌گویند؟»، «خشم در کودکان»، «کودکان و خشونتِ تلویزیون»، «حسادت در کودکان»، «دزدی در کودکان»، «شب‌ادراری کودکان»، «گوشه‌گیری یا انزواطلبی در کودکان»، «لجبازی در کودکان»، «مسئولیت‌پذیری در کودکان»، «کودکان کمرو و خجالتی»، «ناخن‌‌جویدن در کودکان، علل و درمان آن» و «منابع»

خواندن کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین و مربیان برای آشنا‌شدن با مهم‌ترین اختلالات رفتاری کودکان و راه‌های درمان آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناسایی و درمان اختلالات رفتاری کودکان

«عدم اعتماد به نفس در کودکان

در میان تمامی مسؤولیتهای پدران و مادران، وظیفه‌ای مهمتر از تربیت فرزندان خوب و شایسته وجود ندارد. پدر و مادر خواهان داشتن فرزندانی باهوش هستند، فرزندانی موفق در زمینهٔ تحصیل، با استعداد در عرصهٔ هنر و دارای روابط اجتماعی مناسب. یکی از خصوصیات انسانهای موفق، برخورداری از اعتماد به نفس است. باید توجه داشت که پایه و اساس این احساس در دوران کودکی و‌ در محیط خانواده نهاده می‌شود و در مراحل بعدی به عوامل دیگری همچون مدرسه، روابط اجتماعی و دوستان، نحوهٔ برداشت فرد از خود و یا به عبارتی تصور ذهنی فرد از خودش و غیره، بستگی دارد. اعتماد به نفس چیست؟ اعتماد به نفس عبارت است از میزان شناخت فرد از خود و شایستگی‌ها و لیاقت‌های خود و ارزش و اعتباری که برای توانایی‌های خود در زمینه‌های گوناگون قایل است. اعتماد به نفس، یعنی ارزشیابی و قضاوت واقعی و مثبت دربارهٔ خود. اعتماد به نفس، یعنی ایمان به خود و توانایی‌های خود و تکیه به خود. اعتماد به نفس، یعنی داشتن احساس و شناخت درست، واقعی و مثبت از خود و توانایی، استعدادها و محدودیت‌های خود. لازمهٔ اعتماد به نفس، خودشناسی است. لازمهٔ اعتماد به نفس، احساس اطمینان از توانایی‌های خود است. لازمهٔ اعتماد به نفس، یادگیری، عمل کردن، ، تمرین و‌ کسب مهارتهای لازم و‌ مربوط است.

چه عواملی در ایجاد یا شکل گیری اعتماد به نفس دخالت دارند؟ هیچ کس از مادر با اعتماد به نفس یا بدون اعتماد متولد نمی شودو اعتماد به نفس ژنتیکی نیست، بلکه عوامل متعددی در ایجاد اعتماد به نفس افراد مؤثر است. بی شک مهم‌ترین عامل شکل‌گیری اعتماد به نفس برخورد و واکنش مطلوب والدین است و والدین، تأثیری تعیین کننده‌ در شکل‌گیری اعتماد به نفس در کودکان دارند. اعتماد به نفس کودک در درجهٔ اول از اعتماد به نفس والدین، به‌ویژه مادر، نگرش‌ها، و واکنش والدین نسبت به فرزندشان تأثیر می‌پذیرد. ‌شایان ذکر است که میزان اعتماد به نفس فرزندان وابسته به میزان اعتماد به نفس والدین آنهاست. بدیهی است پدر و مادری که خود اعتماد به نفس ندارد، استقلال رأی ندارد، درست نمی‌تواند تصمیم بگیرد و شخصیتی متزلزل دارد، فرزند آنها نیز اعتماد به نفس نخواهد داشت، هم چنین مادری که ناخواسته باردار شده است، مادری که به وجود فرزندش افتخار نمی‌کند و او را مانع خوشبختی می‌داند و مادری که امر و نهی می‌کند، دستور می‌دهد و به فرزندش آزادی عمل نمی‌دهد، موجب می‌شود فرزندش اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. بعد از نقش پدر و مادر، باید به نقش و تأثیر خواهر و برادر و اقوام نزدیک اشاره کرد و سرانجام، نقش مدیران، معلمان، همسالان و دوستان در جهت ایجاد و شکل‌گیری اعتماد به نفس شایان توجه است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان