دانلود و خرید کتاب اختلال های عصبی تحولی علیرضا کاکاوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال های عصبی تحولی اثر علیرضا کاکاوند

کتاب اختلال های عصبی تحولی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلال های عصبی تحولی

کتاب «اختلال های عصبی تحولی» نوشتۀ علیرضا کاکاوند است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی اختلال‌های عصبی تحولی، علت، فرایند تشخیص و درمان آن می‌پردازد.

درباره کتاب اختلال های عصبی تحولی

اختلالات عصبی تحولی در دوران رشد و معمولاً قبل از سن مدرسه آغاز می‌شوند و اختلالاتی را در عملکرد شخصی، اجتماعی، تحصیلی یا شغلی ایجاد می‌کنند. این اختلال‌ها اغلب اوقات با هم بروز می‌کنند. مثلاً کودکان به اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی مبتلا هستند عموماً دچار اختلال یادگیری خاص هم هستند. اختلال‌های عصبی تحولی ۶ مورد هستند که در آن‌ها روند رشد مغز و دستگاه اعصاب مرکزی به‌درستی طی نمی‌شود؛ ناتوانی شناختی یا اختلال رشدی هوش، اختلال‌های ارتباطی، اختلال طیف اوتیسم، اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی، اختلال ویژه در یادگیری و اختلال‌های حرکتی.

باتوجه‌به اینکه اختلال‌های عصبی تحولی در دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان متداول است، خواندن این کتاب راهنمای جامع و کاملی برای دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی، کودکان استثنایی، درمانگران کودک، روان‌شناسان مدارس، مربیان تعلیم‌وتربیت و همچنین والدینی که فرزندانی با این اختلالات دارند به‌حساب می‌آید.

کتاب اختلال‌های عصبی تحولی در ۸ فصل تنظیم شده است و در هر فصل، اختلال، سبب‌شناسی، فرایند تشخیص و آموزش و درمان به‌تفصیل معرفی می‌شود. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: مقدمه‌ای بر اختلال‌های عصبی تحولی»، «فصل دوم: اختلال‌های یادگیری خاص»، «فصل سوم: اختلال‌های حرکتی»، «فصل چهارم: اختلال‌های طیف اوتیسم»، «فصل پنجم: اختلال‌های ارتباطی»، «فصل ششم: اختلال‌های عقلانی رشدی»، «فصل هفتم: اختلال نقص توجه – بیش‌فعالی» و «فصل هشتم: سایر پژوهش‌های انجام شده در ارتباط با اختلال‌های عصبی تحولی»

خواندن کتاب اختلال های عصبی تحولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و همچنین دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی، کودکان استثنایی و درمانگران کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال های عصبی تحولی

«در خانواده‌ای که فرزندی با اختلالاتی ازاین‌دست متولد می‌شود، خانواده به ناچار باید، با غصهٔ نداشتن یک کودک آرمانی کنار بیاید. در خانواده‌ای که چنین کودکی حضور دارد در به‌دست‌آوردن مراقبت روزانه دچار دردسر‌ می‌شود و این موضوع فشار روانی مضاعفی ایجاد می‌کند اما همچنین می‌تواند تغییرات مثبتی نیز در محیط خانواده ایجاد کند. برخی خانواده‌ها میزان صمیمیت بیشتری را در نتیجهٔ حضور یک فرد بیمار در اعضای خانواده تجربه کرده‌اند که این تغییرات می‌تواند به عوامل زیادی وابسته باشد از جمله: محدودیت‌های تحمیل شدۀ ناشی از عارضهٔ پزشکی و درمان آن، منابع مادی خانوادگی (منابع پولی و ثبات شغلی)، نظام حمایت اجتماعی درون و بیرون خانواده، مهارت‌های کنارآمدن و کارکرد روان‌شناختی خانواده قبل از شروع بیماری»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان