دانلود و خرید کتاب مرزبان ایمان و یقین محمدتقی انصاریان خوانساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرزبان ایمان و یقین اثر محمدتقی انصاریان خوانساری

کتاب مرزبان ایمان و یقین

معرفی کتاب مرزبان ایمان و یقین

کتاب مرزبان ایمان و یقین نوشتۀ محمدتقی انصاریان خوانساری در انتشارات انصاریان به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات و اسناد منتشرنشده دربارۀ آیت‌الله سید محمدتقی خوانساری است.

درباره کتاب مرزبان ایمان و یقین

سید محمدتقی موسوی خوانساری، یکی از فقهای قرن چهاردهم هجری قمری و از شاگردان آخوند خراسانی و سید محمد کاظم طباطبایی بود که در قم، نماز جمعه را اقامه می‌کرد. کتاب مرزبان ایمان و یقین زندگی‌نامۀ ایشان است. در این کتاب، زندگی آیت‌الله خوانساری در چند بخش بررسی شده است. بخش اول کتاب به شرح حال وی اختصاص دارد که مشتمل بر سال‌شمار، تألیفات و تصاویری از خوانسار و قم است. از جمله تألیفات ایشان می‌توان به این موارد اشاره کرد: حاشیه رساله منتخب الاحکام، حاشیه بر رساله ذخیره العباد میرزا محمدتقی شیرازی، حاشیه بر تقویم الصلوه، حاشیه بر مناسک حج شیخ انصاری، مختصر الاحکام، حاشیه بر عروةالوثقی، حاشیه بر وسیله النجاه، درس طهارت که آیت‌الله العظمی اراکی آن را نگاشته و درس صلوه که به‌شیوۀ «قوله و اقول» بوده و استاد حجتی عراقی آن را نوشته است.

بخش دوم کتاب مرزبان ایمان و یقین، از دیدگاه دانشوران نام دارد. در این بخش آنچه از بعضی مراجع تقلید، علما و فرهیختگان دربارۀ آیت‌الله خوانساری، شخصاً شنیده یا در کتاب‌های مختلف آمده، گردآوری شده است. بزرگانی چون اراکی، سبحانی، علامه جعفری، مطهری، دکتر بهشتی، الهی قمی، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی از جمله این دانشوران هستند. بخش سوم کتاب مرزبان ایمان و یقین، از دیدگاه دانشوران: به قلم دیگران نام دارد. در این بخش، حجت‌الاسلام ابن الرضا یکی از آنانی است که دربارۀ شخصیت آیت‌الله خوانساری مطالبی را‌نقل کرده است.

بخش چهارم کتاب، از دیدگاه دانشوران در کتاب‌ها نام دارد. ضیاء الابصار فی ترجمة علماء خوانسار، مناهج المعارف، تنهای شکیبا، عالمان آل محمد، گلشن ابرار، جرعه‌ای از دریا، چشم و چراغ مرجعیت، آداب الطلاب، فقیه خراسان و دانشنامه جهان اسلام از جمله کتاب‌هایی هستند که در این بخش مطالبی از آن‌ها دربارۀ آیت‌الله خوانساری نقل شده است. بخش پنجم کتاب مرزبان ایمان و یقین، به نماز باران اختصاص دارد که در ۱۳۲۳ خورشیدی که ایران در اشغال متفقین بود، اقامه شد و در پی خشکسالی و قحطی بی‌سابقه ، باران تندی بارید که حتی لشکریان خارجی مقیم منطقه را شگفت‌زده کرد، به‌طوری که خبر آن در مطبوعات آن زمان انعکاس گسترده‌ای یافت. حضرات آیات نوری همدانی، بهاء‌الدینی، استادی، مولانا، زاهدی قمی، خسروشاهی از جمله افرادی هستند که در این باره سخن گفته‌اند.

 بخش بعدی کتاب مرزبان ایمان و یقین به شاگردان آیت‌الله خوانساری اختصاص دارد که با تصویر آن‌ها و شرح کوتاهی از زندگی‌شان همراه است. «اسناد»، «تصاویر»، «رحلت آیت‌الله خوانساری»، «تقریرات»، «آیت‌الله خوانساری و خاندانش»، «سخنرانی در مسجد اعظم قم» و «سخنرانی در مسجد آقا اسدالله خوانسار» بخش‌های دیگر این کتاب هستند.

خواندن کتاب مرزبان ایمان و یقین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه و تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

حجم

۵۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان