دانلود و خرید کتاب کتاب تندرستی و شادی ساباح جین ترجمه نغمه دانش آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب تندرستی و شادی اثر ساباح جین

کتاب کتاب تندرستی و شادی

نویسنده:ساباح جین
انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب تندرستی و شادی

کتاب تندرستی و شادی نوشتهٔ ساباح جین و ترجمهٔ نغمه دانش آشتیانی است. نشر خزه این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی راهنمای تغذیه و آشپزی سالم با قوانین باستانی ساتویک.

درباره کتاب کتاب تندرستی و شادی

کتاب تندرستی و شادی (THE FOOD BOOK) چهار فصل دارد؛ «فلسفهٔ رژیم غذایی ساتویک»، «راه‌اندازی آشپزخانه ساتویک»، «برنامه‌های غذایی ساتویک» و « دستورپخت‌هایی برای یک حرکت انقلابی». این کتاب حاوی راهنمای تغذیه و آشپزی سالم با قوانین باستانی «ساتویک» است. نویسنده در فصل نخست درمورد ساتویک، فلسفه و منشأ آن توضیح داده و گفته است که وقتی ساتویک مسلط است، احساس شادی و رضایت می‌کنیم و روی احساساتمان کنترل داریم. این اثر به نام «کتاب تندرستی و شادی» به زبانی ساده، پیشنهادهایی آسان و کاربردی برای تغذیه‌ٔ سالم ارائه کرده تا در زندگی مدرنِ ماشینی بتوان تندرست و شاداب ماند؛ پیشنهادهایی که آمیزه‌ای از آموزه‌های کتاب باستانی «بهاگاواد گیتا» و دانش امروزی بشر به‌همراه الهام از طبیعت است. ساباح جین، نویسنده‌ٔ هندی این کتابْ خود از مشکلاتی مانند کم‌کاری تیروئید، ریزش مو و تنبلی تخمدان رنج می‌برد، اما توانست با توسل به قدرت طبیعت، بیماری‌هایش را درمان کند؛ همین اتفاق باعث شد او به‌عنوان مربی بهداشت در هندوستان به مردم آموزش ‌دهد که چگونه بیماری‌های مزمن خود را از طریق غذاها و بدون دارو مداوا کنند. تلاش‌های ساباح جین برای درمان هموطنانش او را به مؤسسه‌ٔ بهداشت بقراط در فلوریدا آورد؛ جایی که مدرک مربی‌گری سلامت خود را گرفت؛ سپس در مؤسسات مختلف مربوط به آشپزی در کالیفرنیا تحصیل کرد و در زمینه‌ٔ توسعه‌ٔ دستورالعمل‌هایی برای درست‌کردن خوراکی‌های شفابخش و خوشمزه به فعالیت پرداخت.

خواندن کتاب کتاب تندرستی و شادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر و حرفهٔ آشپزی و اثر آن بر سلامت انسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کتاب تندرستی و شادی

«اینکه هرازچندگاهی غذای ساتویک بخوریم، کافی نیست. ما باید تغییری کلی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنیم، به این معنی که تمام وعده‌های غذایی ما باید ساتویک باشند. ما باید برنامهٔ غذایی ارائه‌شده در صفحهٔ بعد را رعایت کنیم.

برنامهٔ غذایی خود را انتخاب کنید

سه برنامهٔ غذایی مختلف در زیر آمده است.

برنامهٔ آبی برای کودکان زیر ۱۶ سال یا افرادی است که درگیر کارهای فیزیکی سنگین هستند. در چنین مواردی، فرد می‌تواند دو بار در روز غلات بخورد.

برنامهٔ زرد برای کسانی است که در تلاش برای بهبود یک مشکل در بدن، کاهش وزن یا حفظ سلامت خود هستند. همچنین برای افرادی است که سالم هستند، هیچ بیماری ندارند و به سادگی می‌خواهند سلامت خود را حفظ کنند. در چنین مواردی، فرد نباید بیش از یک بار در روز غلات بخورد.

برنامهٔ سفید برای نوعی روزه است (نخوردن غذای جامد). این طرح می‌تواند در صورت ابتلا به بیماری حاد - مانند سرماخوردگی، سرفه، تب، گلودرد یا اسهال - دنبال شود. هچنین اگر می‌خواهید با کمک آبمیوه‌ها از بدنتان سم‌زدایی کنید، در هر ماه ۲ تا ۳ روز از برنامهٔ سفید پیروی کنید.

هر برنامهٔ غذایی شامل ۵ وعدهٔ غذایی است:

۱. پیش از صبحانه

۲. صبحانه

۳. ناهار

۴. میان‌وعده

۵. شام

لطفاً توجه داشته باشید:

- شما می‌توانید زمان‌بندی‌ها را مطابق برنامهٔ خود تنظیم کنید. اگر از برنامهٔ زرد پیروی می‌کنید، مطمئن شوید که ۱۶ ساعت چیزی نمی‌خورید و بین آخرین وعدهٔ غذایی و وعدهٔ غذایی بعدی‌تان ۱۶ ساعت فاصله بگذارید. اگر ساعت هفتِ عصر شام می‌خورید، تا ساعت یازدهِ صبح روز بعد چیزی نخورید. اگر بین ۱۶ ساعت احساس گرسنگی کردید آب یا آبمیوه بنوشید، اما غذاهای جامد نخورید.

- کودکان (در صورت سالم بودن) یا افرادی که کارهای بدنی سنگین انجام می‌دهند (در صورت سالم بودن) نیازی به ۱۶ ساعت ناشتا بودن ندارند.

- اگر این‌طور برایتان راحت‌تر است، می‌توانید جای ناهار و شام را در هر یک از برنامه‌ها با هم عوض کنید.

- دستورالعمل‌های این کتاب مطابق با برنامهٔ زرد ساختار یافته‌اند تا برای اکثر افرادی که آن را می‌خوانند مناسب باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان