دانلود و خرید کتاب لکنت امیرحسین یزدان بد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لکنت اثر امیرحسین یزدان بد

کتاب لکنت

انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب لکنت

کتاب لکنت نوشتۀ امیرحسین یزدان بد در نشر افق به چاپ رسیده است. این کتاب، رمانی سیاسی و تاریخی است که سرگذشت ۳ نسل از یک خاندان را معماگونه روایت و رمزگشایی می‌کند.

درباره کتاب لکنت

کتاب لکنت، رمانی ایرانی است که داستان را دل تاریخ ایران، خاورمیانه و مسائل سیاسی و دیپلماتیک پردازش کرده است و به‌شکلی معماگونه آن را روایت می‌کند. کتاب، ماجرای درگیری یک نویسنده با زندگی جاسوسی یکی از فعالان سیاسی آذربایجان در دهۀ ۱۳۲۰ و در دورۀ جنبش دمکرات آذربایجان است که پای او را به حوادثی پیچیده در افغانستان و قلب نیروهای نظامی آمریکا و ناتو می‌کشاند. داستان از آنجا آغاز می‌شود که فردی که راوی اصلی رمان است، داستانی به نام جنوار نوشته؛ اما طی تماسی از طرف فردی مشکوک به او گفته می‌شود که داستان را او ننوشته است. او در حالی که برای خوانندۀ کتاب اعتراف می‌کند که واقعاً داستان را ننوشته، متعجب است که تماس‌گیرندۀ ناشناس از کجا فهمیده در مخزن اسناد کتابخانۀ ملی، لای هزاران برگ سند، اوراق کپی‌شده‌ای از دفترچۀ خاطرات آیدین عنایت‌السلطنه یافته است؟ اینجا اولین گره ماجرا و نیز مدخلی برای ورود به اولین داستان است. آیدین پزشکی ساکن لندن است که در زمان غائلۀ آذربایجان به خواست پدرش به کشور بازمی‌گردد و آنجا طی درگیری با مسائلی در غائلۀ پیشه‌وری به‌طرز مشکوکی کشته می‌شود. بعد از آن داستان پسرش مهرداد را می‌خوانیم که در جنگ ایران و عراق شرکت کرده است و در واپسین روایت، پسر مهرداد، به نام مانی که در جنگ آمریکا و افغانستان، سرباز ارتش آمریکا است. در واقع، رمان لکنت روایت سرگذشت ۳ نسل از خاندان عنایت‌السلطنه است.

لکنت یکی از معدود رمان‌های سیاسی-تاریخی ایرانی است که بر پایۀ معما و رمزگشایی از آن نوشته شده است.

خواندن کتاب لکنت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران رمان‌های ایرانی در ژانر سیاسی، تاریخی و معمایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لکنت

«دوباره به آن تلفن مشکوک فکر کردم. سلام نداد. صدایش طنین خاصی داشت. بدون لهجه‌ای که بشود تشخیص داد کجایی است. هیچ صدای دیگری هم نبود. باید توی اتاق بزرگ و در بسته‌ای نشسته باشد. تمام چند دقیقه را شازده صدایم کرده بود. شاید روزگاری فخر و اعتباری داشت اما حالا فحش رکیکی بود که نشان از ورافتادن و مقطوع بودن و بی‌پشت و پسله بودن الکی خوش‌بودن داشت. چی از من می‌دانست که شازده صدایم کرده بود؟ هچ‌کدام از تبار من ربطی به قجرها یا خان و خان‌زاده‌ها و تیره و طایفه‌شان نداشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان