دانلود و خرید کتاب سر نی کیانوش شیرمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سر نی اثر کیانوش شیرمحمدی

کتاب سر نی

معرفی کتاب سر نی

کتاب سر نی حاصل گردآوری کیانوش شیرمحمدی و عبدالرضا بلندی و فرانک گراد است. انتشارات پادینا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شما را با حضرت زینب (س) آشنا می‌کند.

درباره کتاب سر نی

کتاب سر نی شما را با حضرت زینب (س)، زندگی و روش و منش او آشنا می‌کند. کتاب حاضر، این شخصیت تاریخی را «بانوی صبر و استقامت» نامیده است. این کتاب با بخشی دررابطه‌با روش تربیت فرزند به‌وسیلهٔ امام علی (ع) آغاز شده و در ادامه از عزت‌مداری در حادثۀ عاشورا و تبلور آن در سیرهٔ حضرت زینب، عملکرد عزت‌محور حضرت زینب، حق‌گرایی و ظلم‌ستیزی او، شجاعت او، زندگی هدفمند و... سخن گفته است. مطالب این اثر با عنوان «زینب قهرمان کربلا» ادامه پیدا کرده است. گردآورندگان مطالب در این فصل به موضوعاتی همچون دوران کودکی حضرت زینب، ویژگی‌های شخصیتی او، فداکاری‌های او و فرزندانش در واقعهٔ کربلا و... پرداخته‌اند. این کتاب با پرداختن به موضوع اهمیت صبر از دیدگاه قرآن کریم به پایان رسیده است.

می‌دانیم که واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد. یکی از افرادی که در این روز و در این واقعه و البته پس از آن نقش پررنگی در تاریخ داشت، حضرت زینب (س) بود.

خواندن کتاب سر نی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آشنایی با روش و منش حضرت زینب (س) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سر نی

«آنها بر مرگ پیشی می‌گرفتند، گویی به برترین جاها و زیباترین آرزوها می‌رسند. خاندان حسین(ع) این گونه بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند و هر کدام از آنها با اصرار و پافشاری می‌خواست در برابر دشمن، بدون توجه به مرگ و با شجاعت بایستد. این همه، هدفمند بوده ا ست، تا در تاریخ رو شن شود که راه را ست و اثر ایمان و معنای عزت و بزرگی چیست. امام حسین(ع) خود به این مسأله به خوبی توجه دا شت: همچون ناتوان در صحنه ظاهر نمی‌شد. بر فرزندان نمی‌گریست، و برای کشته شدگان مویه نمی‌کرد. در برابر دشمنان و غم ها ومصیبت‌ها ناتوانی نشان نمی‌داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان