دانلود و خرید کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار علی اصغر هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اثر علی اصغر هاشمی

کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار نوشتهٔ علی اصغر هاشمی است و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

اخیراً‌، حاکمیت شرکتی توجه فزاینده‌ای را هم در تحقیقات دانشگاهی و هم در عمل‌، جلب کرده است (‌مثلاً‌، گزارش کمیته بلوریبون ۱۹۹۹؛ گزارش رامسای ۲۰۰۱؛ ببچوک و کوهن ۲۰۰۴)‌.

این توجه و تأکید فزاینده ناشی از رواج تبلیغات بسیار در خصوص تقلب در گزارش‌های مالی شرکت‌هایی نظیر ساتیام‌، اِنرون‌، ورلدکام و آلدنیا است و حجم عظیم از تجدید ارائه در آمدها و شکایات از دستکاری عمدی سود توسط مدیریت شرکت‌ها بود. حاکمیت شرکتی توصیه می‌کند که ما باید فراتر از تمرکز تحقیقات حاضر که بر پیوندهای مستندسازی تمرکز دارند و نه بر روابط علت و معلولی پیش رویم.

در سال‌های اخیر، مفهوم حاکمیت شرکتی به عنوان یک جنبه اصلی و پویای تجارت تبدیل شده است و در اقتصاد امروز توجه به آن به طور تصاعدی رو به افزایش است و پیشرفت‌های متعددی درخصوص نحوه اعمال حق حاکمیت شرکتی در سطح جهانی صورت گرفته است؛ به‌طوریکه سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان توسعه اقتصادی استانداردهای قابل قبول بین‌المللی را در این مورد فراهم می‌کنند‌.

امروزه بسیاری از پدیده‌ها و محیط‌های اجتماعی در نتیجه‌ٔ فعالیت شرکت‌ها خصوصاً در شرکت‌هایی که فعالیت‌های آنها به منابع طبیعی وابسته است، به‌وجود می‌آید. این مسئله از طریق بسیاری از تعارضات و مسائلی نظیر تظاهرات و شکایاتی که در صنعت رخ می‌دهد آشکار است که به معنی نارضایتی است. عناصر مختلف جامعه در اطراف محل کارخانه با توجه به زباله یا آلودگی ناشی از تاثیر منفی بر محیط زیست مختل شدند. کارگران اغلب از طریق اعتصاب دست به تظاهراتی می‌زنند که ناشی از سیاست دستمزد و ارائه امکانات رفاهی می‌باشد که شرکت اجرا شده احساس عدالت را منعکس نمی‌‌کند.

به منظور افشای مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت، شرکت اطلاعات ارزش افزوده را به سهامداران ارائه می‌دهد. تمامی ذینفعان دارای هدف مشخصی هستند. شرکت باید از سهامداران علاقه‌مند حمایت نماید. ضمانت ذینفعان علاقه‌مند توسط اداره‌ٔ مناسب شرکت‌های بزرگ نام‌گذاری شده است. موضوع اداره‌ٔ مناسب امور شرکت‌ها با توجه به جدایی مالکیت و کنترل شرکت‌ها به وجود می‌آید. این جدایی بر اساس تئوری نمایندگی است که در این مورد مدیریت به احتمال زیاد به افزایش سود‌های خصوصی به جای اهداف شرکت ختم می‌شود. علاوه بر داشتن عملکرد مالی مناسب، انتظار می‌رود که این شرکت نیز اداره‌ٔ مناسبی داشته باشد. مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت از نزدیک با اداره‌ٔ مناسب امور شرکت در ارتباط می‌باشد. همانند دو روی یک سکه، آنها دارای یک جای پای قوی در دنیای کسب و کار می‌باشند اما به یکدیگر مربوط هستند. ایده‌ٔ اصلی دستیابی به اداره‌ٔ مناسب امور شرکت‌هایی با مسئولیت اجتماعی است. شرکت باید مسئولیت اجتماعی را بر پایه‌ٔ سهامداران، جامعه و محیط زیست قرار می‌داد. این مسئله هم راستا با اصول اصلی اداره‌ٔ مناسب شرکت‌های بزرگ همراه با مسئولیت است، در حالی که اجرای افشای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در راستای اصل شفافیت است. مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بخشی از اجرای دستورالعمل‌های اداره‌ٔ مناسب امور شرکت می‌باشد.

شرکت باید مسئولیت اجتماعی را بر پایه‌ٔ سهامداران، جامعه و محیط زیست قرار می‌داد. این مسئله هم راستا با اصول اصلی اداره‌ٔ مناسب شرکت‌های بزرگ همراه با مسئولیت است، در حالی که اجرای افشای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در راستای اصل شفافیت است. مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بخشی از اجرای دستورالعمل‌های اداره‌ٔ مناسب امور شرکت است.

خواندن کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزهٔ بورس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ساز و کار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

«دلایل اهمیت ایجاد حاکمیت شرکتی مناسب

۱- خصوصی سازی، میزان حاکمیت شرکتی را در بخش‌هایی که قبلاً در اختیار دولت بوده افزایش داده و شرکت‌ها ناچارند که برای تامین سرمایه به بازار متوسل شوند، بنابر این تلاش می‌نمایند تا در بورس اوراق بهادار پذیرفته شوند.

۲- حاکمیت شرکتی باعث کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای شده است و در نتیجه ارزش شرکت را افزایش می‌دهد.

۳- وجود حاکمیت شرکتی با کاهش ریسک ناشی از بحران مالی همراه است. این مساله زمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که چنین ریسکی منجر به ایجاد هزینه‌های بالایی شود.

۴- برخورداری از حاکمیت شرکتی مناسب به معنای ارتباط بهتر با ذی نفعان در جهت روابط کاری و اجتماعی شرکت است.

۵- حاکمیت شرکتی، عملکرد عملیاتی شرکت را بهبود بخشیده و علاوه بر مدیریت مناسب، باعث تخصیص بهینه منابع نیز می‌شود که در نهایت منجر به افزایش ثروت می‌انجامد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۱۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان