دانلود و خرید کتاب هفت هزار سالگان جواد ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت هزار سالگان اثر جواد ملکی

کتاب هفت هزار سالگان

نویسنده:جواد ملکی
انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هفت هزار سالگان

کتاب هفت هزار سالگان نوشتهٔ جواد ملکی است و نشر کلید پژوه آن را منتشر کرده است. این کتابْ کنکاشی مردم‌‌شناسی در تاریخ، ‌فرهنگ و باورهای مردم شهرستان شازند است.

درباره کتاب هفت هزار سالگان

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های هویت یک جامعه را می‌توان فرهنگ آن جامعه عنوان کرد. هر جامعه از بدو تأسیس خود به دنبال هویتی است که مردم آن در طول سال‌ها آن را ساخته‌اند و به عنوان سند وجودی خود به آیندگانشان هدیه داده‌اند و این همان افتخاری خواهد شد که آیندگان آن را قسمتی از هویت خود خواهند دانست.

موضوع اصلی در تالیف کتاب هفت هزار سالگان بررسی مردم‌شناسانه شهرستان شازند است. مردمی با تمدن بیش از ۷ هزار سال، بدون شک سهم مهمی در تاریخ و فرهنگ این کشور داشته‌اند. مردمی که هزاران سال در سرزمینی اساطیری زیسته و نسل به نسل فرهنگ غنی خود را برای آیندگان به ارث گذارده‌اند.

در این متون سعی خواهد شد به معرفی مهم‌ترین نقاط سکونتگاهی شازند در حد وسع و همچنین مهم‌ترین نکات در باب فرهنگ مردم شهرستان با نگاهی علمی و دانشگاهی با استفاده از منابع علمی و مطالعات میدانی اقدام شود. 

خواندن کتاب هفت هزار سالگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مردم‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هفت هزار سالگان

«از مهمترین عواملی که در تحکیم «انسجام فرهنگی» جوامع مختلف نقش تعیین کننده‌ای دارد می‌توان به مؤلفه‌هایی مانند زبان، مذهب، آداب و رسوم و شیوه‌های معیشت مشترک یا حضور افرادی با منشاء اجتماعی یکسان اشاره کرد که در شکل‌گیری حوزه فرهنگی خاص مؤثر است.

استقلال، ساخت فرهنگی و هویت منطقه ای، حاصل اشتراکات فرهنگی است و ایجاد پیوند بین اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی از رهگذر اشتراکات فرهنگی میسر است.

اهمیت شناخت اقشار و گروه‌های اجتماعی تا بدانجا است که برخی کشورهای سلطه طلب غرب برای غارت ثروت‌های مادی و معنوی کشورهای عقب نگهداشته شده و تسلط بر آنها ابتدا تحقیقاتی درباره شیوه‌های زندگی، افکار و اندیشه‌ها، آداب و رسوم مردم این کشورها به انجام می‌رساندند.

حضور مستشرقین، جامعه شناسان و مردم شناسان غربی طی قرون گذشته در کشورهای جهان سوم شاهد این مدعا است.

در موارد بسیاری مشاهده شده است که عوامل سیاسی کشورهای سلطه طلب سالها در بین اقشار، گروه‌ها و نهادهای رسمی و غیر رسمی حضور داشته و به گردآوری اطلاعات درباره شیوه‌های زندگی مردم و افکار و اندیشه‌های آنان پرداخته‌اند و با آگاهی از افکار و عادات فرهنگی، نیازهای مادی و معنوی، حساسیت‌ها، نقاط قوت و ضعف و... ملل به نیات خود جامه عمل پوشانده‌اند.

بر همین اساس پژوهش درباره گروه‌ها، طبقات اجتماعی، خاستگاه جغرافیایی و فرهنگی و ویژگی‌های مشترک فرهنگی و نیز نیازهای فرهنگی، اجتماعی مردم مناطق مختلف کشور دارای اهمیت ویژه‌ای است که نیازمند تحقیقات گسترده و دامنه داری می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان