دانلود و خرید کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان رحمت‌الله صمدی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان اثر رحمت‌الله صمدی نسب

کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان

معرفی کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان

کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان نوشتهٔ رحمت‌الله صمدی نسب در انتشارات آفتاب گیتی به چاپ رسیده است. ویژگی اخلاق حرفه ای در مفهوم امروزی آن عبارتند از: دارای هویت علم ودانش بودن؛ نقش کاربردی داشتن؛ ارائه صبغه‌ای حرفه‌ای؛ بومی و وابسته بودن به فرهنگ؛ وابستگی به یک نظام اخلاقی؛ ارائه دانشی انسانی دارای زبان روشن انگیزشی؛ ارائه روی آوردی میان رشته‌ای

درباره کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان

امروزه متخصصان مدیریت استراتژیک با تاکیدکردن بر نقش مهم و راهبردی اخلاق حرفه‌ای دربنگاه‌ها اصول اخلاقی درست و شایسته را در سازمان از پیش‌شرط‌های مدیریت استراتژیک خوب می‌دانند. باتوجه به این اهمیت دانشمندان علم اخلاق و نیز متخصصان امور اداری و سازمانی؛ در مطالعات خویش به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند. درابتدا مفهوم اخلاق حرفه‌ای کار و اخلاق مشاغل به کار می‌رفت و امروزه نیز عده‌ای از نویسندگان اخلاق حرفه‌ای از معانی نخستین این مفهوم برای تعریف آن استفاده می‌شود. امروزه نیزبا توجه به همین مورد؛ در مفهوم جدید از اخلاق حرفه‌ای به مسئولیت‌های اخلاقی بنگاه و سازمان تعریف اشاره می‌شود؛ که جامع‌تر از تعریف سنتی آن می‌باشد.

 در این نگاه؛ بنگاه به عنوان یک شخصیت حقوقی دارای دوگونه مسئولیت است:

الف)مسئولیت حقوقی کیفری 

ب) مسئولیت اخلاقی که مسئولیت‌های اخلاقی بنگاه شامل همه اضلاع و ابعاد سازمان می‌شود و اخلاقیات شغلی را نیز دربر می‌گیرد.

کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به همهٔ صاحبان کسب‌و کار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اخلاق حرفه ای و مدیریت استعداد در سازمان

سطوح سیستم اخلاقی

آنچه اخلاقی خوانده می شود، بستگی به سطوح سیستم اخلاقی دارد. تصمیمات و رفتار اخلاقی در قالب سازمان در چهار سطح مشخص می شوند:

سطح اجتماعی

بزرگترین بخش آنچه رفتار اخلاقی محسوب می شود برگرفته از اجتماع است. مدیران نسبت به گذشته تحت فشار زیادی برای اتخاذ تصمیمات بر پایه‌ی استانداردهای اخلاقی می باشند.

مدیران و دیگر کارکنان در محیطی شفاف تر (نسبت به گذشته) کار می کنند و اعمال و رفتارهایشان واضح و روشن درانزار عمومی جلوه گر می شود.

سطح قانونی

بخش اعظمی ازآنچه جامعه به عنوان رفتار اخلاقی و قانونی تفسیر می کند برگرفته از قوانینی است که توسط مراجع ذی صلاح از تصویب گذشته است قوانین، بسیار مشابه، استانداردها و ارزش های جامعه هستند، زیرا آنچه قانون می شود منطقاً باید برگرفته از ارزش ها و فرهنگ جامعه باشد. در هر حال اعتقاد بر اینکه رفتار بر پایه‌ی قانون، رفتاری اخلاقی است اغلب به راه و سیر مناسبی ختم نمی شود. انطباق تصمیمات و اقدامات بر پایه‌ی قانون، همیشه برای رسیدن به رفتار اخلاقی کفایت نمی کند گاهی بعضی رفتارها به وسیله‌ی دادگاه ها، قانونی تفسیر می شوند، اما جامعه و آحاد مردم آنها را به چشم غیراخلاقی می نگرند.

سطح سازمانی

سازمان می تواند با اتکاء به کارکنان و دستورالعمل های خود رفتار اخلاقی را از رفتار غیراخلاقی تمیز و جدا نماید. برجسته ترین عامل مؤثر در رفتار اخلاقی، از تعهد مدیران به اخلاق نشأت می گیرد. مدیران می توانند با رفتار مناسب خود، تدوین خط مش ها، ایجاد منشور اخلاق سازمانی، سخنرانی ها و انتشار خبرنامه هاف تصمیمات و اقدامات سازمانی را به سوی اخلاق محوری هدایت کنند. سازمان ها برای استقرار اصول اخلاق سازمانی از رویکردهای مختلفی می توانند استفاده کنند. آموزش اخلاق، ایجاد کمیته های اخلاقی در سازمان و تدوین منشورهای اخلاقی شاید از مشهورترین رویکردهای فراروی سازمان ها قلمداد شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان