دانلود کتاب صوتی دختر ایران با صدای اعظم حبیبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دختر ایران اثر کیومرث پارسای

دانلود و خرید کتاب صوتی دختر ایران

معرفی کتاب صوتی دختر ایران

کتاب صوتی دختر ایران نوشتهٔ ستاره فرمانفرماییان و ترجمهٔ کیومرث پارسای است. گویندگی این کتاب صوتی را اعظم حبیبی انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی ناگفته‌های تاریخ معاصر ایران به‌روایت ستاره فرمانفرمائیان.

درباره کتاب صوتی دختر ایران

کتاب صوتی دختر ایران حاوی خاطرات زندگی شخصی و کار حرفه‌ای نویسنده با زبانی زنانه و نگاهی تازه است. ستاره فرمانفرماییان معتقد است این اثر نه یک اثر تاریخی است و نه اثری روزنامه‌ای و علمی؛ بلکه بازتاب خاطراتی است که او به‌عنوان یک زن ایرانی و مانند سایر ایرانی‌های هم‌نسل خود شاهد آن بوده است. کتاب صوتی «دختر ایران» ناگفته‌های تاریخ معاصر ایران به‌روایت ستاره فرمانفرمائیان است؛ داستان زندگی زنی که زمانی می‌خواست با تلاش‌های انسان‌دوستانه‌اش، ایران را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کند. او دختر شاهزاده‌ای قاجاری بود که لقب «مادر مددکاری اجتماعی ایران» را به خود اختصاص داده است. او در خلال زندگی‌نامهٔ سراسر حادثه‌اش، اوضاع تاریخی و اجتماعی ۵۰سالهٔ ایران را از سقوط سلطنت قاجار تا زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تشریح کرده است. این ناداستان را بشنوید.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

شنیدن کتاب صوتی دختر ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و قالب خاطرات و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ستاره فرمانفرماییان

ستاره فرمانفرماییان در سال ۱۲۹۹ شمسی در شیراز به دنیا آمد. پدرش، شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما از نوادگان سلسلهٔ قاجار بود. در طول زندگی ۹۰سالهٔ ستاره، دو سلسلهٔ پادشاهی منقرض شد؛ قاجاریه و پهلوی. سقوط هر دو سلسله در زندگی ستاره فرمانفرماییان نقش به‌سزایی داشت. قاجار پدرش را از مقامات حکومتی خلع کرد و پهلوی به زندانی‌شدن خودش و مهاجرت همیشگی‌اش از ایران اقدام کرد. وقتی دوماهه بود خانواده‌اش از شیراز به تهران مهاجرت کرد. تا سنین نوجوانی در حرم‌سرایی شامل مادران و فرزندان شازده عبدالحسین فرمانفرما زندگی کرد تا اینکه طی ماه‌ها سختی و رنج فراوان و با وجود مخالفت بزرگان خانواده، برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت. آنجا در طول ۱۰ سال اقامتش، ابتدا در رشتهٔ جامعه‌شناسی لیسانس گرفت و سپس در رشتهٔ مددکاری اجتماعی ادامهٔ تحصیل داد. در سال‌های ۱۹۴۴ تا ۱۹۵۴ در دانشگاه شیکاگو و در زمینهٔ حقوق خانواده و کودکان مطالعه و کار کرد. او در سال ۱۳۹۱ شمسی مطابق با ۲۰۱۲ میلادی در لس‌آنجلس و در ۹۱سالگی درگذشت. او که لقب «مادر مددکاری اجتماعی ایران» را به خود اختصاص داده، نویسندهٔ کتاب «دختر ایران» است.

بخشی از کتاب صوتی دختر ایران

«برای من عجیب بود که چرا هندوانه‌هایی که آقاجون یا مادرم می خریدند، قرمز و پر آب و شیرین درمی‌آمد، ولی هندوانه‌هایی که مشدی می‌خرید، سفید و کال و بی‌مزه. گاهی به مشدی توصیه می‌کردم نزد آقاجون برود و از او راهنمایی بخواهد، ولی او هیچگاه به حرف‌هایم توجه نمی‌کرد. از خودم می پرسیدم که چرا مشدی این کار ساده را انجام نمی‌دهد تا از دعواهای مادرم در امان باشد. ولی جوابی پیدا نمی‌کردم. وقتی بزرگ‌تر شدم پاسخ خودم را دریافت کردم. مشدی هم مثل بسیاری از ایرانی‌ها، اعتراف به اشتباه یا راهنمایی توسط دیگران را کاری ناشایست می‌دانست و معتقد بود این کار موقعیت اجتماعی او را به خطر می‌اندازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۹۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۹۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان